هایپرمارکت های آینده با هوش مصنوعی به کمک مشتریان و خدمه فروشگاه می آیند

masoud aslani

سیستم‌های خرید و فروش در آینده از این چیزی که امروزه با آن روبرو هستیم بسیار متفاوت خواهند بود. در آینده دیگر نیازی نیست که سبدی برداشته و در فروشگاه حرکت کنید و سپس در صندوق، هزینه‌ها را حساب کنید. بعد از آمازون و با استفاده از هوش مصنوعی و آنالیز میدانی، والمارت تجربه خرید در فروشگاه را برای هر دو گروه مشتریان و خدمه بسیار آسانتر می‌کند.

دو نام گذشته در زمینه خرده فروشی در دنیا وجود دارد که با دیگر شرکت‌ها فاصله زیادی دارند؛ آمازون که بیشتر در زمینه آنلاین فعالیت می‌کند و والمارت که تمرکز اصلی‌اش روی فروش فیزیکی در فروشگاه‌هاست.

اما همانطور که گفتیم رقابت بزرگی بین دو شرکت در زمینه ارائه خدمات خرید هوشمند وجود دارد. در این زمینه گروه فروشگاه‌های والمارت نیز تصمیم به وارد کردن بخش فروش هوشمند به فروشگاه‌های خود کرده و خروجی اولیه آزمایشگاه‌های فروش هوشمند خود که با نام IRL شناخته می‌شود را به صورت عمومی برای مشتریان، عرضه کرده است.

هفته گذشته فروشگاهی در منطقه لویت تاون شهر نیویورک در امریکا افتتاح شد که در آن پروژه رقیب Amazon Go محور اصلی خرید کاربران را تشکیل می‌داد. در این فروشگاه و بر خلاف سیستم هوشمند آمازون که هدف اصلی آن عدم نیاز به مراجعه به صندوق‌داران فروشگاه، در صف ماندن و خرید آسان و سریع است، خدمه و افراد مشغول به کار در فروشگاه نیز ساعات کار بهتری خواهند داشت.

IRL-1.jpg

در یکی از تغییرات اعمال شده والمارت اعلام کرده که اگر قفسه‌ای خالی شود به خدمه فروشگاه اعلام می‌شود و در ساعتی که همه قفسه‌ها پر باشند دیگر نیازی نیست تا خدمه در فروشگاه دور بزنند و به دنبال قفسه خالی برای پر کردنش بروند. همچنین در این بخش با سیستم سفارش انبار نیز تماس گرفته می‌شود تا فقط حمل و چیدن محصولات در قفسه، خدمه باشد.

در این زمینه آقای مایک هانراهان، مدیر بخش IRL می‌گوید:

ما از راه‌اندازی این سیستم جدید بسیار خوشحالیم. در واقع تکنولوژی باید بستری برای راحت تر کار کردن و لذت بردن از کار باشد و به ما کمک کند که وظایفمان را بهتر انجام دهید. در این راه هوش مصنوعی که ما مورد استفاده قرار دادیم بسیار موثر است و توسعه مهارت‌های نظیر این مسلماً در نهایت می‌تواند جهان ما را بسیار تغییر داده و زیباتر کند.

ابداعاتی از این دست نشان می‌دهد که هوش مصنوعی و فناوری تا چه حد می‌توانند برای هر دو قشر مشتری و ارائه دهنده یک خدمت مفید باشند و تجربه کار را راحت تر کنند. البته بر خلاف تصور بسیاری از افراد، صاحب نظران زیادی وجود دارند که معتقدند هوش مصنوعی و تکنولوژی باعث کاهش نیروی کار در آینده نخواهد شد و می‌تواند تجربه بهتری از فعالیت و شغل روزانه ما را به همراه داشته باشد که در این طرح IRL نیز نمونه آن را شاهد هستیم.

منبع / شهر سخت افزار
دسته بندی اخبار اخبار فناوری
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما :

مرکز کامپیوتر ایران یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز توزیع و فروش محصولات کامپیوتری در ایران است که از سال 1377 تاسیس و شروع به فعالیت در حوزه IT در قلب شهر تهران نموده است.

تماس با ما

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه طالقانی، مرکز کامپیوتر ایران
تلفن اطلاعات: 88898484
داخلی 2020-3030
تلفن مدیریت: 88800702

عضویت در خبرنامه

ورود به سایت