20 راهکار مدیریت زمان که آرزو میکنید در سن 20 سالگی با آنها آشنایی داشتید
بسیار از افراد راهکارهای مدیریت زمان را به روشی بسیار سخت یاد میگیرند: آزمون و خطا. اما یادگیری از تجارب دیگران یکی از اصولیترین راهکارهای مدیریت زمان در زندگی است. Etienne Garbugli مشاور بازاریابی و نویسنده کتاب Lean B2B: Build Products Businesses Wan است و در ادامه میتوانید نتایج سالهای فعالیت وی در حوزه کسب و کار و مدیریت زمان را بخوانید، Garbugli افسوس میخورد که کاش در سن 20 سالگی از این اصول آگاهی داشت.
1. تنها برای 4 یا 5 ساعت از کار روزانه واقعی خود برنامه ریزی کنید. همیشه کارهای دیگری برای انجام دادن پیش خواهند آمد.
2. طبیعی است که بعضی از روزهای هفته نتوانید چندان مفید کار کنید و بعضی از روزهای هفته 12 ساعت پیوسته کار کنید. خود را سرزنش نکنید، در روزهایی که قابلیت زیاد کار کردن را در خود میبینید، بیشتر کار کنید و در روزهایی که این قابلیت را در خود نمیبینید، بیشتر استراحت کنید.
3. ارزش زمان شما 1000 دلار در هر ساعت است، و باید مطابق با همین ارزش فعالیت کنید. برای زمان خود ارزش قائل باشید.
4. انجام چندین کار به صورت همزمان را کنار بگذارید. وظایف خود را پشت سر هم انجام دهید تا بتوانید روی تمامی آنها تمرکز داشته باشید.
5. یک برنامه روزانه دائمی برای خود تعیین کنید و به انجام آن وفادار باشید. بدن شما به این برنامه عادت خواهد کرد.
6. به یاد داشته باشید که در زمان محدود همواره متمرکز و خلاقتر هستید.
7. ابتدای روز کاری خود را با وظایف کوتاه آغاز کنید. کار بهترین روش برای شروع کار جدی است!
8. انجام دادن بهتر از رسیدن به کمال است. این جمله شعار شرکت فیسبوک است. برای انجام وظایف خود پشتکار و تکرار را فراموش نکنید. انتظار انجام تمامی کارها به بهترین شکل ممکن موجب شکست خوردن شما خواهد شد.
9. بیشتر کار کردن همواره به معنی خلاقیت بیشتر نیست. از محدودیتها و فشارها به عنوان فرصت استفاده کنید.
10. فکر کردن و اجرا کردن را از یکدیگر تفکیک کنید تا بتوانید بهتر فکر کرده و بهتر عمل کنید. برای خلاقیت بیشتر، فعالیتهای عملی را از فعالیتهای استراتژیک تفکیک کنید.
11. جلسات را در ابتدای روز کاری خود تنظیم کنید. اگر جلسه را در پایان روز کاری قرار دهید، اغلب ساعات قبل از این جلسه و به عبارت دیگر کل روز خود را هدر میدهید.
12. در طول یک روز کاری، در یک زمینه خاص فعالیت کنید. رسیدگی به امور مشتریان و در عین حال پروژه ها موجب غیر خلاق شدن شما خواهد شد.
13. یک هدف غیرمعقول را به چندین بخش معقول تقسیم کنید. تنها زمانی به هدف میرسید که تمامی کارهای کوچک و ناچیز روزانه شما را به آن هدف نزدیکتر کند.
14. در نوشتن فهرست To Do بسیار دقت کنید. هیچ وقت دو وظیفه نمیتوانند از اولویت و اهمیت یکسان برخوردار باشند.
15. تنها روی کاری متمرکز باشید که بیشترین اثر را دارد. همواره بدانید که در طول روز به انجام کدام یک از وظایف بیشتر از سایرین نیاز دارید.
16. وظایف خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید. انجام وظایف طولانی سخت به نظر میرسند و این حس را خواهید داشت که باید تمامی کار را انجام دهید.
17. اگر همکار شما میتواند کاری را با 80 درصد بهره وری انجام دهد، انجام آن کار را به همکار خود واگذار کنید. یاد بگیرید که بتوانید از دوستان و همکاران خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.
18. زمان اتمام برای تک تک کارهای روزانه خود را تعیین کنید. هیچ گاه کارهای خود را بدون زمان تعیین شده و به صورت نامحدود ادامه ندهید.
منبع / تک شات
19. برای کارهای سخت و پر استرس، تاریخ اتمام تعیین کنید. همه چیز در یک تاریخ به پایان میرسد.
20. برای انجام تمامی کارهای خود از یک اپلیکیشن یادآوری استفاده کنید. برای به خطر سپردن وظایف مختلف به ذهن خود اعتماد نکنید.