
شیائومی 20 آبان به روی صحنه می آید؛ منتظر گوشیMi 5 باشیم؟
کمپانی شیائومی امروز با انتشار تیزری از تصمیم خود برای برگزاری رویدادی رسانه ای در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) خبر داد.
اسمارت فون Mi 5 شیائومی یا بهتر بگوییم پرچمدار مرموز سال 2015 که از ماه ها قبل زمزمه هایی مبنی بر رونمایی از آن در فضای وب منتشر شده بود، بالاخره قصد دارد از پس پرده بیرون بیاید و خود را به عنوان پرچمداری قدرتمند به علاقه مندان اسمارت فون ها معرفی کند.
بسیاری از تحلیلگران، پردازنده اسنپدراگون 820 را مقصر اصلی صبر و شکیبایی طولانی شیائومی می دانند، چرا که هنوز کوالکوم این چیپست را عرضه نکرده و از آنجایی که این شرکت قصد دارد تا محصول جدید خود را به قدرتمندترین قطعات سخت افزاری مجهز کند، انتظار برای عرضه و استفاده از این تراشه، می تواند بهترین دلیل برای توجیه این اقدام شیائومی باشد.
اما امروز، تیزری از سوی این کمپانی خوشنام چینی منتشر شده است که در آن یک گوشی هوشمند در پس پرده ای قرمز رنگ مشاهده می شود و بر روی این پرده یک علامت سوال درج شده است.
همانطور که در تصویر زیر می بینید در قسمت بالایی این تیزر عبارت “Mi Dual 11” طراحی شده است که به گفته کارشناسان، بیانگر تاریخ برگزاری این کنفرانس یعنی 11 ماه نوامبر است. البته نامی از این گوشی پشت پرده در این تیزر آورده نشده اما از آنجایی که این شرکت مدتهاست قصد رونمایی از Mi 5 را دارد، پیش بینی می شود که این اسمارت فون همان پرچمدار مرموز شیائومی باشد.
این شرکت کره ای در ادامه و بر روی این تیزر این چنین آورده است:”این بار می خواهیم کار بزرگی را انجام دهیم. سرانجام گوشی جدید در ساعت 0:00 و در تاریخ 11 نوامبر رونمایی می شود.”
البته برخی نیز بر این عقیده اند که “Mi Dual 11” به دو گوشی Mi 5 و Redmi Note 2 Pro اشاره دارد. ردمی نوت 2 پرو شیائومی نیز اسمارت فونی با مشخصه های فنی مشابه با ردمی نوت 2 است، که تنها در بدنه فلزی و سنسور اثرانگشت با نسخه قبلی خود تفاوت دارد به طوری که از ویژگی هایی همچون نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل، پردازنده هشت هسته ای MT6795 مدیاتک با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز، رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین اصلی 13 و سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 3060 میلی آمپر ساعتی برخوردار است.
به هر حال، زمان زیادی تا 11 نوامبر یعنی چهارشنبه همین هفته باقی نمانده و باید منتظر ماند و دید که این شرکت چه محصول یا محصولاتی را در آستین دارد و می خواهد با آنها چه “کار بزرگی را انجام دهد.”
منبع /phonearena